Amager Skakforening har omkring 90 medlemmer, heraf ca. 40 juniorer.

Vi spiller skak hver tirsdag fra kl. 16:00 til omkring kl 23:00
Der er juniortræning mellem 16:00 til 18:30. Seniorerne spiller skak fra kl 19:00.

Med jævne mellemrum udkommer der nyheder på hjemmesiden, der bringer historier, spændende partier, resultater, opgaver og meget andet. Artiklerne til hjemmesiden er skrevet af klubbens egne medlemmer.
Kom i kontakt med klubben

Spillestedet er PRISMEN, Holmbladsgade 71, 2300 København S

Hvert år afholder vi tre koordinerede turneringer. Om foråret afholdes åbent klubmesterskab (7 runder) og en forårsturnering (5 runder). Efter sommerferien afholder vi Amagermesterskabet (7 runder)

Alle DSU-medlemmer kan deltage i turneringerne.

Endvidere afholder vi en weekend-turnering i november og en juniorgrandprix turnering i januar. Derudover arrangerer vi normalt en klubaften med foredrag og simultanskak med en dansk stormester

Klubben deltager i Københavns Skakunions holdturnering med seks 8-mandshold.
Der spilles syv holdkampe henover vintersæsonen mod andre skakklubber i KSU’s område.

Her på hjemmesiden annonceres løbende hvilke aktiviteter vi er i gang med. Se eventuelt i kalenderen

Medlemsskab

Helårligt kontingent:

Seniorer 1400 kr.

Pensionister 900 kr.

B-medlemmer 900 kr.

Juniorer 900 kr.

Per kvartal udgør kontingentet:

Voksne 350 kr. pr. kvartal

Juniorer 225 kr. pr. kvartal

Pensionister 225 kr. pr. kvartal

Det årlige kontingent dækker husleje, materialer samt medlemskab af Dansk Skak Union som udgiver medlemsblad 6 gange om året.
Juniormedlemmer bliver endvidere medlem af Dansk Skoleskak, som udgiver bladet ”Skoleskak” 3 gange årligt.

Alle er velkomne til at kigge forbi på vores klubaften!